Blog

Als je de experts mag geloven bestaat SEO uit een bijna oneindig aantal factoren waar je rekening mee moet houden, als je goed gevonden wilt worden op internet. En ook Google geeft aan op meer dan 200 factoren te letten bij haar ranking. Maar daar heb jij allemaal geen tijd voor. Hoe maak je dan toch de perfect geoptimaliseerde webpagina?
Na het uitbrengen van de Google Hummingbird update is de manier waarop we om dienen te gaan met keywords flink veranderd. Draaide het vroeger om het keyword alleen, tegenwoordig dient je keyword strategie ook rekening te houden met verschillende keywordcombinaties en keywordvariaties in je content om optimaal gevonden te worden. 
Veel MKB bedrijven en ZZP’ers zijn lokaal actief met hun dienstverlening of productverkoop. Als dit ook voor jou het geval is dan heb je er baat bij dat je vooral lokaal gevonden wordt. Dit kun je het beste bereiken met een vermelding op Google Maps
Het is misschien wel het eerste wat u gedaan heeft bij het starten van uw onderneming: visitekaartjes bestellen. En geen wonder, want visitekaartjes zijn traditiegetrouw het middel om contactgegevens uit te wisselen. Maar waar ondernemen tegenwoordig steeds meer online verloopt, is een analoog visitekaartje niet meer toereikend. Google is uw digitale visitekaartje geworden!
Laat ik direct excuses maken aan de lezer: ik wil u niet direct uitmaken voor dummy. De reden voor deze titel is dat ik regelmatig ondernemers uit het Midden en Klein Bedrijf (MKB) en Zelfstandigen Zonder Personeel (ZZP) tegenkom die onvoldoende begrijpen wat SEO is of voor hun kan doen. Zij vragen dan of ik het in simpele bewoordingen kan uitleggen. Vandaar de titel “zoekmachine optimalisatie voor dummies”. In deze blog leg ik het u uit aan de hand van het zoeken naar een informatie boek.
Landingspagina's zijn webpagina's waarop bezoekers binnenkomen die klikken op een advertentie of doorklikken op een zoekresultaat. Een landing page bevat doorgaans een toegespitste boodschap, omdat te verwachten valt welke doelgroep via deze weg binnenkomt. Deze pagina's zijn goed in te zetten voor websites die te weinig tekst hebben of bepaalde keywords niet bevatten.
Stel je voor: je stapt in een lift en met jou stapt je grootste prospect in. Voordat hij uitstapt heb je 30 seconde de tijd om te vertellen wie je bent, wat je doet en wat je te bieden hebt. 30 Seconde om hem te overtuigen waarom hij uitgerekend met jou zaken moet doen. Dit noemen we een elevator pitch. Kort, bondig en krachtig uitleggen wie je bent, wat je doet en wat je te bieden hebt. Een elevator pitch is niet alleen belangrijk voor een gesprek, maar ook voor zoekmachine optimalisatie (SEO).

Deel je mening

We zijn altijd benieuwd naar jouw mening en inzichten!

🍪 Cookies
Voor de beste ervaring ga je door het gebruik van onze website automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Privacybeleid