SEA en SMA campagnes opzetten en monitoren
Met online adverteren kun je de naamsbekendheid van je bedrijf of merk vergroten, je producten en diensten promoten, meer bezoekers naar je website leiden en meer bezoekers converteren tot klanten. Online adverteren kun je via Search Engine Advertising (SEA), of Social Media Advertising (SMA). Heeft adverteren op internet meerwaarde voor jou? Dan kunnen wij je helpen bij het opzetten van SEA en SMA campagnes, het optimaliseren en monitoren ervan en re-marketing campagnes opzetten.
Online advertentie campagnes opzetten
Het opzetten van online advertentie campagnes begint met te bepalen hoe we het beste jouw doelgroep kunnen bereiken. Op basis daarvan maken we samen een keuze voor Search Engine Advertising (SEA) via bijvoorbeeld Google of Bing, Social Media Advertising (SMA) via bijvoorbeeld Facebook, Instagram of LinkedIn, of een combinatie van beide. Bij SEA bepalen we de relevante keywords die we koppelen aan je campagne. In Google Ads maken we hierbij gebruik van Google’s Keywords Planner. Bij SMA bepalen we het profiel van je doelgroep aan wie je advertentie getoond moeten worden.
Vervolgens maken we een of meerdere campagnes met een of meerdere advertenties. Dit is afhankelijk van je doel en doelgroep. Jij bepaalt je budget en looptijd, en samen kijken we wat dit betekent voor je advertentie campagne in zoekmachines of social media kanalen en we optimaliseren vervolgens de inzet van je budget om het beste resultaat te bereiken.
Campagnes monitoren en optimaliseren
Gedurende de looptijd van de campagne monitoren we de resultaten en optimaliseren het resultaat door bij SEA de zoekwoorden uit te breiden of aan te passen en bij SMA door het doelgroepprofiel verder te specificeren. Daarnaast houden we in de gaten of de gestelde doelen bereikt worden, of dat de campagne om aanpassing vraagt.
Re-marketing
Na enige tijd en in combinatie met de Google Analytics gegevens van je website, kunnen we re-marketing campagnes opzetten. Hierbij kunnen bezoekers die wel gereageerd hebben op je advertentie, maar die nog niet het gewenste actie hebben uitgevoerd (bijvoorbeeld tot koop over zijn gegaan), opnieuw benaderd worden met een gerichte vervolgcampagne en -advertentie om ze alsnog zover te krijgen.
Contact en informatie over SEA en SMA
Wil je weten wat wij voor je kunnen betekenen bij het opzetten, monitoren en optimaliseren van SEA en SMA campagnes? Neem dan contact met ons op.