Blog

Dat linkbuilding nog altijd van groot belang is voor SEO weten we. Maar de Pinguin update van Google heeft ons wel geleerd dat verwijzingen vooral logisch, relevant, kwalitatief en van toegevoegde waarde moeten zijn. Daarom in dit blog artikel een overzicht van goede links voor SEO.
Een goede SEO tekst is een eigen, unieke en kwalitatieve tekst met rijke content, goed gestructureerd en makkelijk leesbaar. Hierbij is het van groot belang om alle SEO elementen op een goede manier te gebruiken en van de juiste inhoud te voorzien.
User-generated content ontstaat uit de interactie van bezoekers met jouw website. Het is inhoud die bezoekers aan jouw website toevoegen, zoals reacties, vraag en antwoord, en reviews. Google hecht veel waarde aan user-generated content (UGC), omdat dit iets zegt over de waardering die bezoekers voor jouw website hebben. En daarom is UGC belangrijk en goed voor SEO.
Sinds Google heeft aangekondigd dat zij mobile-first indexing toepast, is duidelijk geworden dat het belang van een mobiele site groter is dan van de desktop versie. Inmiddels zoeken de meeste mensen op internet via mobiele apparaten. Het is dan ook niet meer dan logisch dat ook Google eerst naar de mobiele versie van je website kijkt. Maar wat betekent dit voor jouw site en ranking?
Google verwacht dat het aantal spraakgestuurde zoekopdrachten in 2020 meer dan de helft zal zijn. Het is dus belangrijk dat je website hierop voorbereid is. Je optimaliseert je website voor spraakgestuurde zoekopdrachten (SEO) door mobielvriendelijk te zijn en antwoorden te geven op de vragen die jouw doelgroep stelt.
De SEO wereld heeft het de laatste tijd veel over TF-IDF, oftewel Term Frequency – Inverse Document Frequency. Maar wat is het en waarom lijkt het ineens zo belangrijk te zijn? TF-IDF geeft aan hoe relevant een woord of woordcombinatie in een tekst is en wordt door Google gebruikt om een webpagina op onderwerp te analyseren en de relevantie van de pagina te bepalen ten opzichte van andere pagina’s.
Een one-page of single-page website is niet makkelijk te optimaliseren. De website bestaat slechts uit één pagina en daarmee is de on-page SEO een flinke uitdaging. Je kunt niet makkelijk optimaliseren op meerdere, verschillende keywords. Heb je toch een one-page website, dan is dit je SEO-strategie.
Het internet is inmiddels onze belangrijkste bron van informatie. Voor Google is het daarom van groot belang dat zij content van goede kwaliteit kan aanbieden aan iedereen die zoekt op internet. Zij stelt daarom eigen, unieke en kwalitatieve content voorop, die de vragen van haar zoekers beantwoordt.
Duplicate content is dubbele, gekopieerde content, die ook op andere websites of webpagina’s te vinden is. En dat vinden zoekmachines als Google niet leuk. Zij streven naar kwalitatieve content op internet en daar hoort gekopieerde content niet bij. Duplicate content wordt dan ook bestraft in zoekresultaten.
Google brengt regelmatig updates uit voor haar zoekmachine algoritme. Deze updates zijn er primair op gericht bezoekers van betere zoekresultaten te voorzien. De afgelopen jaren zijn er een aantal grote updates verschenen die veel impact hebben (gehad) op zoekresultaten. In dit artikel geven we een overzicht van de belangrijkste Google algoritme updates en hoe je kunt voorkomen dat jouw website door Google gestraft wordt met een penalty.

Deel je mening

We zijn altijd benieuwd naar jouw mening en inzichten!

🍪 Cookies
Voor de beste ervaring ga je door het gebruik van onze website automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Privacybeleid