Lokaal gevonden worden

Lokaal gevonden worden door een vermelding op Google Mijn Bedrijf

Veel MKB bedrijven en ZZP’ers zijn lokaal actief met hun dienstverlening of productverkoop. Als dit ook voor jou het geval is dan heb je er baat bij dat je goed lokaal gevonden wordt. Dit kun je het beste bereiken met een vermelding op Google Mijn Bedrijf (Inmiddels Google Maps).

Vermelding op Google Mijn Bedrijf / Google Maps

Goed lokaal gevonden worden bereik je niet door allerlei plaatsnamen op te nemen op je website of hiervoor landingspagina’s te maken. Wat wel helpt is een vermelding op Google Mijn Bedrijf / Google Maps. Google stelt ondernemers in de gelegenheid een bedrijfsvermelding aan te maken in Google Mijn Bedrijf. Hiermee wordt je bedrijf direct opgenomen in de bedrijfsindex van Google. Om aan te tonen dat jij de eigenaar bent van de vermelding, zal Google je om verificatie vragen. Dit doet zij door een postkaart te sturen naar het opgegeven bedrijfsadres. Op deze kaart staat een code die je moet invoeren, waarna de vermelding geverifieerd is. 

Bedrijfsgegevens en werkgebied instellen

Bij je bedrijfsvermelding moet je een aantal bedrijfsgegevens opgeven. Deze zijn mede bepalend dat je bedrijf goed lokaal gevonden wordt. 

1. Bedrijfsadres 

Het begint met het opgeven van je bedrijfsadres. Deze wordt vervolgens in zoekresultaten en Google Maps getoond met een mooi kaartje. Het is belangrijk dat je bedrijfsadres consequent in al je online vermeldingen terugkomt (op je website, op je social media kanalen, bij andere bedrijfsvermeldingen), zodat Google herkent dat het om hetzelfde bedrijf gaat. 

2. Werkgebied

Bij het opgeven van je bedrijfsadres kun je ook aangeven dat je producten en services bij klanten op locatie levert. Hiermee kun je je werkgebied instellen. Dat kan middels het opgeven van plaatsen en postcodes, of van een werkgebied met een straal van een aantal kilometer om je bedrijfsadres. 

3. Contactgegevens

Veel bedrijven geven tegenwoordig een mobiel telefoonnummer op. Maar als je nog een vast telefoonnummer hebt, verdient het de voorkeur dit nummer op te geven. Aan de hand van het kengetal kan Google namelijk ook weer de locatie verifiëren. Geef daarnaast je website- en email-adres op, zodat Google deze aan je bedrijfsvermelding koppelt. 

4. Categorie 

Vervolgens dien je een categorie (of meerdere) op te geven voor je bedrijfsactiviteit. Doe dit zo gedetailleerd mogelijk. De categorie zorgt ervoor dat Google je bedrijf als een van de zoekresultaten presenteert als iemand op de categorie zoekt. 

5. Introductie

Als laatste kan je onder introductie je bedrijf en bedrijfsactiviteiten presenteren met een stukje tekst. Zorg er hier uiteraard voor dat je voornaamste keywords in de tekst terugkomen. Gebruik voor deze introductie bij voorkeur je elevator pitch

Nog beter gevonden worden door recensies

Nu je een bedrijfsvermelding op Google Mijn Bedrijf hebt, zijn klanten ook in staat een recensie over je dienstverlening te schrijven. Het is inmiddels bekend dat positieve recensies ook positief bijdragen aan je lokale vindbaarheid. Zorg dus voor tevreden klanten, die bereid zijn een recensie te schrijven. 

Deel je mening

We zijn altijd benieuwd naar jouw mening en inzichten!

🍪 Cookies
Voor de beste ervaring ga je door het gebruik van onze website automatisch akkoord met het gebruik van cookies. Privacybeleid