Blog

Google Analytics 4 versus Universal Analytics

Google Analytics 4 versus Universal Analytics

Op 1 juli 2023 stopt Universal Analytics en gaan we over op Google Analytics 4 voor het meten van verkeer, conversies en bezoekersgedrag op je website. Google adviseert je nu al om GA4 in te stellen. Hoe ga je over, wat moet je doen en wat zijn de voordelen?

Gevonden worden op Google Maps

Hoe word ik gevonden op Google Maps?

Google laat in haar zoekresultaten veelal een Google Maps kaart zien met lokale zoekresultaten. Daarbij toont zij aanbieders van producten en diensten, die overeenkomen met de zoekopdracht en zich het dichtst in de buurt bevinden van de gebruiker. Voor ondernemers is het dus van groot belang op deze kaart te staan. Maar wat moet je doen om gevonden te worden in Google Maps?

Wat is Schema Markup en waarom is het belangrijk?

Wat is schema markup en waarom is het belangrijk?

Schema Markup stelt je in staat je zoekresultaat (snippet) te verrijken met waardevolle informatie. Dit wordt ook Sturctured Data genoemd. Schema Markup en Structured Data zijn voor Google belangrijke informatiebronnen om je webpagina en content beter te begrijpen, zodat ze je beter naar voren kan brengen in haar zoekresultaten.

Hoe word ik gevonden op YouTube?

Hoe word ik gevonden op YouTube?

Steeds meer ondernemers kiezen ervoor hun website of webshop te verrijken met video’s via YouTube. Daarbij is YouTube zelf ook een kanaal waarmee je onder de aandacht kunt komen van potentiële klanten. Hoe zorg je ervoor dat je video’s goed gevonden worden op YouTube?

Google PageRank is nog altijd belangrijk voor SEO

Is Google PageRank nog steeds belangrijk?

In de jaren ’90 introduceerde Google het PageRank algoritme als een manier om de waarde van een webpagina te bepalen. Sindsdien zijn de Google algoritmes flink veranderd en complexer geworden. PageRank speelt daarbij nog altijd een rol, maar wel in gewijzigde vorm.

Je concurrenten te slim af zijn op internet met een goede SEO concurrentiestrategie

Je concurrenten te slim af zijn op internet

Hoe kun je je concurrenten te slim af zijn op internet? We strijden allemaal om de eerste posities op de eerste pagina met zoekresultaten van Google. Wat kun je doen om beter te presteren dan je concurrenten? Een goede SEO concurrentiestrategie helpt. Volg daarvoor ons stappenplan.

Hoe optimaliseer je een webshop (SEO)?

Hoe optimaliseer je een webshop?

Webshops schieten als paddenstoelen uit de grond. De concurrentiestrijd om hoog in zoekmachines te komen is hevig. Hoe optimaliseer je een webshop om toch hoog in de zoekresultaten te komen? Gebruik de taal van je doelgroep, optimaliseer categorie- en productpagina’s, voeg schema markup toe, voorkom duplicate content en houd je assortiment up-to-date.

De SEO trends voor 2022

Wat zijn de SEO trends voor 2022?

Inmiddels zijn er wereldwijd meer dan 2 miljard websites en alleen al in Nederland zo’n 80.000 webshops. Wil je met jouw site opvallen, dan zul je ook in 2022 aandacht moeten besteden aan SEO. Bij de SEO trends voor 2022 staan je doelgroep, de kwaliteit en actualiteit van je content, je expertise, autoriteit en betrouwbaarheid, linkbuilding, structured data en de Core Web Vitals centraal.

Hoe indexeert Google een website?

Hoe indexeert Google een website?

Om hoog in de zoekresultaten te komen is het belangrijk dat Google een website goed kan analyseren en indexeren. Maar hoe doet Google dat? Meer inzicht in het indexeringsproces geeft ook meer houvast hoe je een website of webshop moet optimaliseren.

  1. SEO Concurrentie Analyse
  2. Wat is Google Passage Ranking
  3. Expertise, autoriteit en betrouwbaarheid (EAB)
  4. SEO tips voor 2021
  5. Wat zijn de SEO trends voor 2021?
  6. Een webpagina updaten of een nieuwe maken?
  7. Hoe krijg je een nieuwe website snel hoog in Google?
  8. Wat zijn de Google Core Web Vitals?
  9. Hoe optimaliseer je foto's en images voor SEO?
  10. Het belang van goede SEO rapportages
  11. Ingrediënten voor goed online ondernemen
  12. Een SEO vriendelijk CMS en template
  13. Wat zijn de SEO trends in 2020?
  14. Wat is de Google BERT update?
  15. Hoe optimaliseer je voor Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Yandex en Baidu?
  16. Wat moet je niet doen bij SEO?
  17. Wat zijn belangrijke SEO KPI's?
  18. Wat zijn goede links voor SEO?
  19. Hoe schrijf je een SEO tekst?
  20. Tips voor het optimaliseren van je pagina snelheid
  21. Wat zijn de belangrijkste HTML tags voor SEO?
  22. Wat zijn de SEO trends voor 2019?
  23. Winnende SEO strategieën
  24. Hoe belangrijk is user-generated content?
  25. Wat is structured data markup?
  26. Mobile-first indexing
  27. Hoe krijgt mijn website links?
  28. Voldoet mijn website aan de AVG?
  29. Hoe optimaliseer je voor spraakgestuurde zoekopdrachten?
  30. Wat is TF-IDF?
  31. Wat zijn de SEO trends voor 2018?
  32. Welke SEO trucs werken niet (meer)?
  33. Hoe optimaliseer je een WordPress website?
  34. Zelf je website optimaliseren
  35. Hoe optimaliseer je een one-page website voor zoekmachines (SEO)?
  36. Gids voor interne linkbuilding
  37. Waarom ben ik gezakt in Google?
  38. Hoe verhoog ik mijn CTR?
  39. SEO bij feestdagen en speciale gebeurtenissen
  40. Waarom eigen, unieke en kwalitatieve content?
  41. Wat is duplicate content?
  42. Hoe optimaliseer je een blog post?
  43. Wat is Google AMP?
  44. Wat zijn de SEO trends voor 2017?
  45. SEO van de toekomst
  46. Overzicht van Google algoritme updates
  47. Maak het SEO robots makkelijk
  48. Zo maak je een perfect geoptimaliseerde webpagina
  49. De nieuwe keyword strategie
  50. Optimaliseer je website volgens het koopgedrag
  51. Google hecht weer waarde aan meta keywords tag
  52. De belangrijkste ranking factoren
  53. Panda en Penguin in 2016
  54. Succesvol social media inzetten voor ondernemers
  55. Bezoekersgedrag bepaalt in hoge mate jouw positie
  56. SEO trends voor 2016
  57. Vergeet interne linkbuilding niet!
  58. Hoe interessant is jouw website?
  59. Handige Google website apps
  60. URL wijzigen? Niet doen!
  61. Lokaal gevonden worden
  62. Goed vindbaar in 2015
  63. Frames in websites belemmeren SEO
  64. Online adverteren voor ondernemers
  65. Gevonden worden met landingspagina's
  66. Beter vindbaar met HTTPS
  67. Long tail keywords
  68. WK2014: scoren met SEO
  69. Het belang van een website voor ZZP-ers
  70. De formule voor een succesvolle webshop
  71. Conversie en leadgeneratie
  72. De gevolgen van de Panda, Penguin en Hummingbird update
  73. Goed gevonden worden begint met on-page SEO
  74. Linkbuilding is dood!
  75. Google is uw digitale visitekaartje
  76. Google Hummingbird update
  77. Meer bezoekers door Artikel Marketing
  78. Social media voor ondernemers: wat te doen?
  79. Links en linkbuilding
  80. Zoekmachine optimalisatie voor dummies
  81. SEO tip: koop geen volgers of likes
  82. Wat maakt content marketing belangrijk?
  83. Zoekmachine optimalisatie via landing pages
  84. Leads genereren met uw website
  85. Wat is jouw elevator pitch?
  86. Facebook, LinkedIn of allebei?
  87. Vinden of gevonden worden
  88. Is SEO Dood?
  89. Ik heb mijn website alleen voor informatie
  90. SEO helpt ZZP-ers bij acquisitie
  91. SEO is niet moeilijk!
  92. MKB en ZZP besteden weinig aandacht aan SEO

Laatste blogs

Google Analytics 4 versus Universal Analytics
Lees meer...
Hoe word ik goed gevonden op Google Maps?
Lees meer...
Hoe word ik goed gevonden op YouTube?
Lees meer...

SEO cursus

 
SEO cursus aan VU Oss

7 nov t/m 19 dec 2022

Lees meer...