Blog

Wat zijn de Google Core Web Vitals?

Wat zijn Google Core Web Vitals?

Google heeft een drietal Core Web Vitals gedefinieerd die belangrijk zijn voor de ranking van websites. Het gaat hierbij om drie meetbare gebruikerservaringen ten aanzien van snelheid, reactietijd en stabiliteit van de website. Op basis van de core web vitals wordt de eerste indruk van je website bepaald. Als je website hier geen goede resultaten in boekt heeft dat een negatief effect op je vindbaarheid. Immers, je krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk!

Optimaliseer foto's en images voor SEO

Hoe optimaliseer je foto’s en images voor SEO

Foto’s en images zijn tegenwoordig een belangrijk onderdeel van elke website of webshop. Immers, een plaatje zegt meer dan duizend woorden. Maar voor SEO is het wel van belang dat ook foto’s en images goed geoptimaliseerd zijn. Want ook zij dragen ertoe bij dat je site goed gevonden wordt.

Kies een SEO vriendelijk CMS en template voor je website of webshop

Een SEO vriendelijk CMS en template

Waar moet je voor SEO op letten als je een nieuwe website of webshop wil starten? Waaraan moet een CMS en template voldoen om je site SEO vriendelijk op te kunnen zetten? De keuze voor een CMS en template bepalen in hoge mate of je site goed geoptimaliseerd kan worden.

Het belang van goede SEO rapportages

Het belang van goede SEO rapportages

Het optimaliseren van je website is géén eenmalige actie. Het is belangrijk je vindbaarheid te blijven monitoren, omdat je concurrenten ook niet stil zitten. Goede SEO rapportages geven je actueel inzicht in de status van je rankings en veranderingen in je optimalisatie. Hiermee voorkom je dat je site ongewild verdwijnt uit de zoekresultaten van Google.

Wat zijn de SEO trends in 2020?

Wat zijn de SEO trends in 2020?

De belangrijkste SEO trends in 2020 zijn: je website krijgt minder kliks, focus je op featured snippets, je bedrijfsvermelding op Google is cruciaal voor lokale vindbaarheid, creëer waardevolle content voor je doelgroep en richt je op kwalitatieve linkbuilding en brand awareness.

Belangrijke ingrediënten voor online ondernemen

Ingrediënten voor goed online ondernemen

In de huidige coronacrisis is het motto thuisblijven en thuiswerken. En zoals het er nu naar uit ziet, zullen we dat ook nog wel even vol moeten houden. Dat heeft direct tot gevolg dat online ondernemen steeds belangrijker wordt. Er wordt steeds meer online besteld en gekocht, en men zal nog meer dan voorheen zich eerst online oriënteren, alvorens een onderneming te benaderen. Nu is dus het moment om te zorgen dat je onderneming online goed zichtbaar en vindbaar is.

Wat is de Google BERT update?

Wat is de Google BERT update?

Met de BERT update (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) is Google nog beter in staat om de natuurlijke taal van zoekopdrachten en teksten te doorgronden. Hierdoor begrijpt zij de bedoeling van de zoekopdracht van een gebruiker beter en kan zij gerichter antwoord geven op een zoekvraag. BERT is daarmee een logische update gelet op de toename van het aantal spraakgestuurde zoekopdrachten.

  1. Hoe optimaliseer je voor Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Yandex en Baidu?
  2. Wat moet je niet doen bij SEO?
  3. Wat zijn belangrijke SEO KPI's?
  4. Wat zijn goede links voor SEO?
  5. Hoe schrijf je een SEO tekst?
  6. Tips voor het optimaliseren van je pagina snelheid
  7. Wat zijn de belangrijkste HTML tags voor SEO?
  8. Wat zijn de SEO trends voor 2019?
  9. Winnende SEO strategieën
  10. Hoe belangrijk is user-generated content?
  11. Wat is structured data markup?
  12. Mobile-first indexing
  13. Hoe krijgt mijn website links?
  14. Voldoet mijn website aan de AVG?
  15. Hoe optimaliseer je voor spraakgestuurde zoekopdrachten?
  16. Wat is TF-IDF?
  17. Wat zijn de SEO trends voor 2018?
  18. Welke SEO trucs werken niet (meer)?
  19. Hoe optimaliseer je een WordPress website?
  20. Zelf je website optimaliseren
  21. Hoe optimaliseer je een one-page website voor zoekmachines (SEO)?
  22. Gids voor interne linkbuilding
  23. Waarom ben ik gezakt in Google?
  24. Hoe verhoog ik mijn CTR?
  25. SEO bij feestdagen en speciale gebeurtenissen
  26. Waarom eigen, unieke en kwalitatieve content?
  27. Wat is duplicate content?
  28. Hoe optimaliseer je een blog post?
  29. Wat is Google AMP?
  30. Wat zijn de SEO trends voor 2017?
  31. SEO van de toekomst
  32. Overzicht van Google algoritme updates
  33. Maak het SEO robots makkelijk
  34. Zo maak je een perfect geoptimaliseerde webpagina
  35. De nieuwe keyword strategie
  36. Optimaliseer je website volgens het koopgedrag
  37. Google hecht weer waarde aan meta keywords tag
  38. De belangrijkste ranking factoren
  39. Panda en Penguin in 2016
  40. Succesvol social media inzetten voor ondernemers
  41. Bezoekersgedrag bepaalt in hoge mate jouw positie
  42. SEO trends voor 2016
  43. Vergeet interne linkbuilding niet!
  44. Hoe interessant is jouw website?
  45. Handige Google website apps
  46. URL wijzigen? Niet doen!
  47. Lokaal gevonden worden
  48. Goed vindbaar in 2015
  49. Frames in websites belemmeren SEO
  50. Online adverteren voor ondernemers
  51. Gevonden worden met landingspagina's
  52. Beter vindbaar met HTTPS
  53. Long tail keywords
  54. WK2014: scoren met SEO
  55. Het belang van een website voor ZZP-ers
  56. De formule voor een succesvolle webshop
  57. Conversie en leadgeneratie
  58. De gevolgen van de Panda, Penguin en Hummingbird update
  59. Goed gevonden worden begint met on-page SEO
  60. Linkbuilding is dood!
  61. Google is uw digitale visitekaartje
  62. Google Hummingbird update
  63. Meer bezoekers door Artikel Marketing
  64. Social media voor ondernemers: wat te doen?
  65. Links en linkbuilding
  66. Zoekmachine optimalisatie voor dummies
  67. SEO tip: koop geen volgers of likes
  68. Wat maakt content marketing belangrijk?
  69. Zoekmachine optimalisatie via landing pages
  70. Leads genereren met uw website
  71. Wat is jouw elevator pitch?
  72. Facebook, LinkedIn of allebei?
  73. Vinden of gevonden worden
  74. Is SEO Dood?
  75. Ik heb mijn website alleen voor informatie
  76. SEO helpt ZZP-ers bij acquisitie
  77. SEO is niet moeilijk!
  78. MKB en ZZP besteden weinig aandacht aan SEO

Laatste blogs

Wat zijn de Google Core Web Vitals?
Lees meer...
Hoe optimaliseer je foto's en images voor SEO?
Lees meer...
Het belang van goede SEO rapportages
Lees meer...

SEO cursus

SEO cursus aan de VU Oss

9 nov t/m 14 dec 2020

1 mrt t/m 12 apr 2021

Lees meer...

© 2012-2020 SEO Advies MKB. Alle rechten voorbehouden.