Blog

Wat is jouw elevator pitch?

Stel je voor: je stapt in een lift en met jou stapt je grootste prospect in. Voordat hij uitstapt heb je 30 seconde de tijd om te vertellen wie je bent, wat je doet en wat je te bieden hebt. 30 Seconde om hem te overtuigen waarom hij uitgerekend met jou zaken moet doen. Dit noemen we een elevator pitch. Kort, bondig en krachtig uitleggen wie je bent, wat je doet en wat je te bieden hebt. Een elevator pitch is niet alleen belangrijk voor een gesprek, maar ook voor zoekmachine optimalisatie (SEO).

Social media: Facebook, LinkedIn of allebei?

Dat social media een belangrijke rol spelen bij het vergroten van je naamsbekendheid en het verspreiden van je boodschap is nu wel duidelijk. Maar welk social media kanaal is dan het beste voor uw bedrijf? Facebook en LinkedIn zijn de twee grootste sociale netwerksites in Nederland, maar moet u als ondernemer uit het MKB of ZZP kiezen voor Facebook, LinkedIn of voor allebei? Veel hangt af van uw bedrijfstype: business-to-business (B2B) of business-to-consumer (B2C).

Is SEO dood?

Onlangs sprak Ken Krogue met zoekmachine optimalisatie guru Adam Torkildson, die de opmerking maakte (vertaald): “Google zet stappen om de SEO industry overbodig te maken, SEO is over 2 jaar dood”. Ken plaatste de opmerking van Adam Torkildson in zijn blog, wat direct een hoop stof deed opwaaien. Sommigen vonden Adam geweldig en waren het met zijn mening eens, anderen vonden hem en zijn mening compleet gestoord.

To be or not to be: vinden of gevonden worden

Zou Shakespear bij het schrijven van Hamlet geweten hebben hoeveel impact de woorden “To be or not to be” zouden hebben? To be or not to be: zijn of niet zijn, leven of dood, afwachten of initiatief nemen. Een motto dat vandaag de dag nog even actueel is als in de tijd van Shakespear zelf. En het motto is van toepassing op alles, zelfs op internet. To be or not to be: vinden of gevonden worden.

“Ik heb mijn website alleen voor informatie”

Regelmatig hoor ik MKB-ers en ZZP-ers zeggen: “ik heb mijn website alleen om er (potentiële) klanten naar te verwijzen voor meer informatie over mijn producten en diensten”. Op zich is dit een logische gedachte. Immers tegenwoordig is het veel makkelijker om iemand informatie te verstrekken via een website waar alles op te vinden is, dan een pakket aan folders te moeten verstrekken. Maar als je die website dan toch hebt, waarom zou je dan geen zoekmachine optimalisatie (SEO) toepassen om ook nog andere bezoekers te trekken en extra leads te genereren?

Laatste blogs

Het belang van goede SEO rapportages
Lees meer...
Ingrediënten voor goed online ondernemen
Lees meer...
Een SEO vriendelijk CMS en template
Lees meer...

SEO cursus

SEO cursus aan de VU Oss

9 nov t/m 14 dec 2020

1 mrt t/m 12 apr 2021

Lees meer...

© 2012-2020 SEO Advies MKB. Alle rechten voorbehouden.