Blog

To be or not to be: vinden of gevonden worden

Zou Shakespear bij het schrijven van Hamlet geweten hebben hoeveel impact de woorden “To be or not to be” zouden hebben? To be or not to be: zijn of niet zijn, leven of dood, afwachten of initiatief nemen. Een motto dat vandaag de dag nog even actueel is als in de tijd van Shakespear zelf. En het motto is van toepassing op alles, zelfs op internet. To be or not to be: vinden of gevonden worden.

Is SEO dood?

Onlangs sprak Ken Krogue met zoekmachine optimalisatie guru Adam Torkildson, die de opmerking maakte (vertaald): “Google zet stappen om de SEO industry overbodig te maken, SEO is over 2 jaar dood”. Ken plaatste de opmerking van Adam Torkildson in zijn blog, wat direct een hoop stof deed opwaaien. Sommigen vonden Adam geweldig en waren het met zijn mening eens, anderen vonden hem en zijn mening compleet gestoord.

“Ik heb mijn website alleen voor informatie”

Regelmatig hoor ik MKB-ers en ZZP-ers zeggen: “ik heb mijn website alleen om er (potentiële) klanten naar te verwijzen voor meer informatie over mijn producten en diensten”. Op zich is dit een logische gedachte. Immers tegenwoordig is het veel makkelijker om iemand informatie te verstrekken via een website waar alles op te vinden is, dan een pakket aan folders te moeten verstrekken. Maar als je die website dan toch hebt, waarom zou je dan geen zoekmachine optimalisatie (SEO) toepassen om ook nog andere bezoekers te trekken en extra leads te genereren?

Laatste blogs

Hoe optimaliseer je voor Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Yandex en Baidu?
Lees meer...
Wat moet je niet doen bij SEO?
Lees meer...
Wat zijn belangrijke SEO KPI's?
Lees meer...

SEO cursus

Hoe krijg ik mijn website hoger in Google?

9 mrt t/m 6 april 2020

Lees meer...

© 2012-2019 SEO Advies MKB. Alle rechten voorbehouden.