Blog

Wat maakt content marketing zo belangrijk?

Als je marketeers mag geloven, dan is dit tegenwoordig nog de enige vorm van marketing die telt. Maar wat maakt content marketing nu zo belangrijk? Wat kan of moet je er als ondernemer uit het midden en kleinbedrijf (MKB), of als zelfstandige zonder personeel (ZZP) mee? En wat is het verband met social media zoals Twitter, Facebook en LinkedIn?

 

Zoekmachine optimalisatie via landing pages

Een landing page is een webpagina waarop bezoekers binnenkomen die klikken op een advertentie of doorklikken op een zoekresultaat. Deze pagina bevat veelal een toegespitste boodschap, omdat te verwachten valt welke doelgroep via deze weg binnenkomt. Een landingspagina geeft ook een prima kans om deze te optimaliseren voor zoekmachines (SEO). Voor websites die vanwege hun opmaakt minder makkelijk te optimaliseren zijn, bieden landingpagina’s een uitgelezen kans om de website toch te optimaliseren voor zoekmachines.

Wat is jouw elevator pitch?

Stel je voor: je stapt in een lift en met jou stapt je grootste prospect in. Voordat hij uitstapt heb je 30 seconde de tijd om te vertellen wie je bent, wat je doet en wat je te bieden hebt. 30 Seconde om hem te overtuigen waarom hij uitgerekend met jou zaken moet doen. Dit noemen we een elevator pitch. Kort, bondig en krachtig uitleggen wie je bent, wat je doet en wat je te bieden hebt. Een elevator pitch is niet alleen belangrijk voor een gesprek, maar ook voor zoekmachine optimalisatie (SEO).

Leads genereren met uw website

In een eerder blog getiteld “ik heb mijn website alleen voor informatie” stelde ik al dat veel ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf (MKB) of zelfstandigen zonder personeel (ZZP) niet alles uit hun website halen. Ze verwijzen welliswaar naar hun website als bron van informatie over de producten of diensten die ze bieden, maar verzuimen hun website te optimaliseren en in te richten voor leadgeneratie. Door conversie in te bouwen kunt u bezoekers converteren en leads genereren (leadgeneratie).

Social media: Facebook, LinkedIn of allebei?

Dat social media een belangrijke rol spelen bij het vergroten van je naamsbekendheid en het verspreiden van je boodschap is nu wel duidelijk. Maar welk social media kanaal is dan het beste voor uw bedrijf? Facebook en LinkedIn zijn de twee grootste sociale netwerksites in Nederland, maar moet u als ondernemer uit het MKB of ZZP kiezen voor Facebook, LinkedIn of voor allebei? Veel hangt af van uw bedrijfstype: business-to-business (B2B) of business-to-consumer (B2C).

Laatste blogs

Het belang van goede SEO rapportages
Lees meer...
Ingrediënten voor goed online ondernemen
Lees meer...
Een SEO vriendelijk CMS en template
Lees meer...

SEO cursus

SEO cursus aan de VU Oss

9 nov t/m 14 dec 2020

1 mrt t/m 12 apr 2021

Lees meer...

© 2012-2020 SEO Advies MKB. Alle rechten voorbehouden.