Nieuws

Blog - 12 juli

Wat zijn belangrijke SEO KPI's?

Lees meer >>

 

SEO cursus

Hoe krijg ik mijn website hoger in Google?

28 okt t/m 25 nov 2019

Lees meer >>

Probeer en download gratis SEO PowerSuite

Volg ons:

SEO Advies MKB op Twitter SEO Advies MKB op LinkedIn SEO Advies MKB op Facebook SEO Advies MKB op YouTube SEO Advies MKB op Pinterest

Gevonden worden met landingspagina's

In de praktijk is het niet altijd mogelijk een website goed te optimaliseren voor zoekmachines. Dit kan zijn omdat de website te weinig tekst heeft, of omdat bepaalde keywords waarop je gevonden wilt worden niet op de webpagina’s voorkomen. Ik heb met beide situaties te maken gehad. Allereerst bij de website van een fotograaf, die te weinig tekst bevatte. En daarnaast bij een website voor een Bed & Breakfast, waarbij bepaalde keywords niet op de vaste pagina’s voorkwamen. In beide gevallen boden landingspagina's uitkomst. 

Lees meer: Blog - Gevonden worden met landingspagina's

Beter vindbaar met HTTPS

Begin augustus 2014 kondigde Google officieel aan dat HTTPS als factor meegenomen gaat worden in de ranking van websites. Met andere woorden: als je website met HTTPS beveiligd is, dan heeft dat een positieve invloed op de vindbaarheid en SEO van je site. Maar betekent dit nu dat iedere ondernemer zijn website moet gaan beveiligen met een SSL certificaat? 

Lees meer: Beter vindbaar met HTTPS

Long tail keywords: hoe specifieker hoe beter

Wanneer je als ondernemer met je website goed gevonden wilt worden, is de belangrijkste vraag met welke zoektermen (keywords) je doelgroep zal zoeken. Daarbij merk ik vaak op dat ondernemers te algemene keywords kiezen waarop bijna niet valt te optimaliseren. Hoe specifieker je keywords, hoe beter je gevonden zult worden. 

Lees meer: Blog - Long tail keywords