Nieuws

Blog - 7 december

Wat zijn de SEO trends voor 2019?

Lees meer >>

 

SEO cursus

Hoe krijg ik mijn website hoger in Google?

Lees meer >>

Sla je slag tijdens de SEO PowerSuite Christmas Sale

Volg ons:

     Volg SEO Advies MKB op Pinterest

Hoe krijgt mijn website extra links?

Linkbuilding is anno 2018 nog altijd een belangrijke ranking factor. Maar leg niet zomaar links naar je website aan. Kwaliteit gaat nog altijd voor kwantiteit. Hoe krijgt jouw website dan toch (extra) links, die bijdragen aan je ranking? Een overzicht van linkbuilding methodes die nog altijd werken.

Hoe krijgt mijn website extra links?

Linkbuilding: kwaliteit voor kwantiteit

Een link naar jouw website draagt alleen positief bij aan de ranking als de link relevant en van waarde is. Met andere woorden: er moet een logische relatie liggen tussen de twee pagina’s en de link moet van toegevoegde waarde zijn voor de bezoeker. Dus het heeft geen zin om zomaar veel links te leggen, kwaliteit is van groot belang. Zie hiervoor ook de Google Penguin Update.

Zo krijg je (extra) links naar je website

De volgende methodes werken nog altijd goed om (extra) links te krijgen naar je website, die relevant en van kwaliteit zijn.

Vermeld je bedrijf

Begin met het vermelden van je bedrijf op relevante websites en portals. Een eerste belangrijke is een bedrijfsvermelding bij Google Mijn Bedrijf. Zoek vervolgens naar relevante websites en portals over jouw vakgebied, die je de kans bieden jouw bedrijf te vermelden. Zorg er bij alle vermelding voor dat je bedrijfsgegevens correct en consequent zijn. Dat is voor Google heel belangrijk. Dit geldt ook voor je bedrijfspagina op social media kanalen.

Publiceer kwalitatieve content

Streef er altijd naar om kwalitatieve content op je website te publiceren, die van toegevoegde waarde is voor een bezoeker. Wanneer een bezoeker content leest die van toegevoegde waarde voor hem is, is hij geneigd hiernaar te linken en deze content te delen. Zo ontstaat organische linkbuilding, die van grote waarde is, omdat bezoekers hier namelijk zelf naar verwijzen.

Schrijf een gastblog artikel

Ben je een expert op jouw vakgebied, schrijf dan eens een gastblog artikel op een website over dat vakgebied. Een gastblog artikel geeft je veel mogelijkheden om te verwijzen naar additionele informatie op jouw website.

In een gastblog artikel kan het ook interessant zijn om andere autoriteiten of experts op jouw vakgebied te vermelden. Als je dat goed doet is er de kans dat zij het artikel ook gaan promoten, met als gevolg dat er nog meer verwijzingen ontstaan.

Reageer op blog artikelen of forums

Je kunt ook reageren op andere blog artikelen of op forums, waarbij je ook weer de gelegenheid hebt te verwijzen naar informatie op jouw website. Zorg er wel nadrukkelijk voor dat jouw reactie van toegevoegde waarde is en blijft. Als men het gevoel krijgt dat je louter reageert om een link te plaatsen, ben je niet goed bezig en is de kans groot dat je verwijderd wordt.

Publiceer waardevolle infographics

Infographics zijn hot en worden veel gedeeld. Als jij een waardevolle infographic kunt maken voor jouw vakgebied, publiceer die dan zoveel als mogelijk op relevante websites. Als deze van toegevoegde waarde is, is de kans groot dat hij wordt opgepakt en veel wordt gedeeld.

Kom je er zelf niet uit en heb je hulp nodig? Neem dan gerust contact met ons op.