Nieuws

Blog - 22 november

Hoe optimaliseer je een WordPress website?

Lees meer >>

 

Nieuwsbrief - 4 oktober

Voorbeelden van SEO projecten

Lees meer >>

 

Probeer en download gratis SEO PowerSuite

Volg ons:

     Volg SEO Advies MKB op Pinterest

Nieuwsbrief

Lokaal gevonden worden

Lokaal gevonden worden door een vermelding op Google Mijn Bedrijf

Veel MKB bedrijven en ZZP’ers zijn lokaal actief met hun dienstverlening of productverkoop. Als dit ook voor jou het geval is dan heb je er baat bij dat je vooral lokaal gevonden wordt. Dit kun je het beste bereiken met een vermelding op Google Mijn Bedrijf. 

Vermelding op Google Mijn Bedrijf

Lokaal goed gevonden worden bereik je niet zozeer door allerlei plaatsnamen op te nemen op je website of hiervoor landingspagina’s te maken. Wat wel helpt is een vermelding op Google Mijn Bedrijf. Google stelt ondernemers in de gelegenheid een bedrijfsvermelding aan te maken in Google Mijn Bedrijf. Hiermee wordt je bedrijf direct opgenomen in de bedrijfsindex van Google. Om aan te tonen dat jij de eigenaar bent van de vermelding, zal Google je om verificatie vragen. Dit doet zij door een postkaart te sturen naar het opgegeven bedrijfsadres. Op deze kaart staat een code die je moet invoeren, waarna de vermelding geverifieerd is. 

Bedrijfsgegevens en werkgebied instellen

Bij je bedrijfsvermelding moet je een aantal bedrijfsgegevens opgeven. Deze zijn mede bepalend dat je bedrijf lokaal goed gevonden wordt. 

1. Bedrijfsadres 

Het begint met het opgeven van je bedrijfsadres. Deze wordt vervolgens in zoekresulaten en Google Maps getoond met een mooi kaartje (zie voorbeeld). Het is belangrijk dat je bedrijfsadres consequent in al je online vermeldingen terugkomt (op je website, op je social media kanalen, bij andere bedrijfsvermeldingen), zodat Google herkent dat het om hetzelfde bedrijf gaat. 

2. Werkgebied

Bij het opgeven van je bedrijfsadres kun je ook aangeven dat je producten en services bij klanten op locatie levert. Hiermee kun je je werkgebied instellen. Dat kan middels het opgeven van plaatsen en postcodes, of van een werkgebied met een straal van een aantal kilometer om je bedrijfsadres. 

3. Contactgegevens

Veel bedrijven geven tegenwoordig een mobiel telefoonnummer op. Maar als je nog een vast telefoonnummer hebt, verdient het de voorkeur dit nummer op te geven. Aan de hand van het kengetal kan Google namelijk ook weer de locatie verifiëren. Geef daarnaast je website- en emailadres op, zodat Google deze aan je bedrijfsvermelding koppelt. 

4. Categorie 

Vervolgens dien je een categorie (of meerdere) op te geven voor je bedrijfsactiviteit. Doe dit zo gedetailleerd mogelijk. De categorie zorgt ervoor dat Google je bedrijf als een van de zoekresultaten presenteert als iemand op de categorie zoekt. 

5. Introductie

Als laatste kan je onder introductie je bedrijf en bedrijfsactiviteiten presenteren met een stukje tekst. Zorg er hier uiteraard voor dat je voornaamste keywords in de tekst terugkomen. Gebruik voor deze introductie bij voorkeur je elevator pitch

Google+ pagina voor je bedrijf

Door de vermelding op Google Mijn Bedrijf heeft je bedrijf automatisch een Google+ pagina gekregen. Google+ is het social media kanaal van Google, waarmee je in staat bent nieuws en informatie te posten en een relatie op te bouwen met volgers uit je doelgroep. Een aantrekkelijke functionaliteit van Google+ zijn communities over bepaalde thema’s en onderwerpen. Zij stellen je in staat makkelijk je juiste doelgroep te vinden en te targetten. 

Lokaal nog beter gevonden worden door positieve recenties

Nog beter gevonden worden door recenties

Nu je een bedrijfsvermelding op Google Mijn Bedrijf hebt, zijn klanten ook in staat een recentie over je dienstverlening te schrijven. Het is inmiddels bekend dat positieve recenties ook positief bijdragen aan je lokale vindbaarheid. Zorg dus voor tevreden klanten, die bereid zijn een recentie te schrijven. 

Wil je lokaal goed gevonden worden en heb je hulp nodig, neem dan gerust contact op.