Nieuws

Blog - 22 november

Hoe optimaliseer je een WordPress website?

Lees meer >>

 

Nieuwsbrief - 4 oktober

Voorbeelden van SEO projecten

Lees meer >>

 

Probeer en download gratis SEO PowerSuite

Volg ons:

     Volg SEO Advies MKB op Pinterest

Nieuwsbrief

Het belang van een website voor ZZP-ers

Een website is voor ZZP-ers een middel om het doel te bereiken

Tegenwoordig heeft een beetje ZZP-er een website. Nogal wiedes, want je moet je als ZZP-er nu eenmaal online presenteren. Een website is daarvoor een prima optie. Maar let wel: een website is een middel om een doel te bereiken en geen doel op zich!

Sterke groei ZZP-ers

Door de economische situatie van de afgelopen jaren is het aantal ZZP-ers sterk gegroeid. Er is een reële kans dat deze groep veel kansen gaat krijgen nu de economie weer uit het dal klimt. Bedrijven zijn eerder geneigd met minder risico tijdelijk personeel aan te nemen, dan met meer risico vast personeel in dienst te nemen. Waar de vraag naar tijdelijke arbeidskrachten zal toenemen, wil je als ZZP-er natuurlijk wel gevonden worden.  

Opdrachten krijgen begint op internet

Het is een feit dat zowel bedrijven als consumenten zich eerst op internet oriënteren, alvorens een leverancier te benaderen. En dan wil je als leverancier natuurlijk wel gevonden worden. Het is daarom aan te bevelen dat ZZP-ers zich op de juiste manier online aanbieden. LinkedIn is hier een goed hulpmiddel voor, maar biedt niet altijd alle mogelijkheden om jezelf volledig te profileren. De keuze voor een eigen website is dan snel gemaakt. 

Een middel en geen doel

Wanneer u een website opzet is het belangrijk te realiseren waarom u dit doet. Immers u heeft een website niet voor de lol, het moet u wel helpen uw doel te bereiken. En uw doel als ZZP-er is gevonden te worden door potentiële opdrachtgevers. Uw website is daarin een middel. Denk daarom goed na hoe u zich op uw website wilt profileren, met uw potentiële opdrachtgevers in uw achterhoofd. Zorg vervolgens voor goede zoekmachine optimalisatie (SEO), zodat zij u weten te vinden op de keywords gerelateerd aan uw profiel en de diensten die u levert. 

Raak bekend via social media

Om uw potentiële opdrachtgevers een handje te helpen en meer bekend te raken bij uw doelgroep, kan het verspreiden van uw profiel en dienstverlening via social media kanalen helpen. Kijk voor het inzetten van de juiste social media kanalen goed naar uw doelgroep (B2C of B2B). Presenteer op uw website uw capaciteiten en ervaringen, bijvoorbeeld door gedane opdrachten te beschrijven (referenties). Verspreid deze vervolgens via social media kanalen, waarmee u onder de aandacht komt van uw potentiële opdrachtgevers. 

Bent u ZZP-er en wilt u goed gevonden worden met uw website door potentiële opdrachtgevers? Wij helpen u graag