Nieuws

Blog - 22 november

Hoe optimaliseer je een WordPress website?

Lees meer >>

 

Nieuwsbrief - 4 oktober

Voorbeelden van SEO projecten

Lees meer >>

 

Probeer en download gratis SEO PowerSuite

Volg ons:

     Volg SEO Advies MKB op Pinterest

Nieuwsbrief

Google is uw digitale visitekaartje

Slecht voorbeeld van een digitaal visitekaartje in Google

Het is misschien wel het eerste wat u gedaan heeft bij het starten van uw onderneming: visitekaartjes bestellen. En geen wonder, want visitekaartjes zijn traditiegetrouw het middel om contactgegevens uit te wisselen. Maar waar ondernemen tegenwoordig steeds meer online verloopt, is een analoog visitekaartje niet meer toereikend. Google is uw digitale visitekaartje geworden!

Zorg dat u door Google gevonden wordt

Voordat klanten tegenwoordig leveranciers benaderen, hebben ze al uitgebreid voorwerk op internet gedaan. Ze hebben op Google naar een product of dienst gezocht en de vraag is of ze u daarbij gevonden hebben. Als u als ondernemer niet op internet vertegenwoordigd bent, of Google niet van uw bestaan weet, dan zult u nooit gevonden worden. Voor elke ondernemer is een website een must. En zorg dat u uw website bij Google aanmeldt, zodat zij weet van uw bestaan.

Zorg dat Google de boodschap van uw website begrijpt

Wanneer Google uw website bezoekt is het van crusiaal belang dat zij uit uw website begrijpt wie u bent, wat u doet en wat u te bieden heeft (zie ook onze blog over de elevator pitch). Dit doet u door alle SEO elementen goed in te zetten en te vullen. Alleen als voor Google glashelder is waar uw website over gaat, is zij in staat u op de juiste manier in zoekresultaten te presenteren. Daarmee wordt uw website gevonden, krijgt u meer bezoekers en genereert u meer leads.

Het digitale visitekaartje van uw onderneming

Uw digitale visitekaartje in zoekresultaten toont veel overeenkomsten met uw analoge visitekaartje. Mits u de juiste informatie over uw onderneming op de juiste manier in uw website vermeldt. Zorg dat de titel van uw website uw bedrijfsnaam vermeldt en uw kernactiviteit. Gebruik vervolgens de omschrijving om kort en bonding te vertellen wie u bent wat u doet en wat u te bieden heeft. Het voorbeeld rechtsboven aan deze pagina brengt u geen bezoekers, het visitekaartje hieronder wel.

Google is uw digitale visitekaartje

Elke webpagina een digitaal visitekaartje

En dan nog dit: elke pagina van uw website heeft haar eigen digitale visitekaartje. Dat is ook logisch, omdat elke pagina haar eigen thema heeft (bijvoorbeeld fietsen, racefietsen of mountainbikes). Zorg dus dat u het digitale visitekaartje van elke pagina goed vult, zodat u met al uw producten en diensten goed gevonden wordt.