Nieuws

Blog - 22 november

Hoe optimaliseer je een WordPress website?

Lees meer >>

 

Nieuwsbrief - 4 oktober

Voorbeelden van SEO projecten

Lees meer >>

 

Probeer en download gratis SEO PowerSuite

Volg ons:

     Volg SEO Advies MKB op Pinterest

Nieuwsbrief

Wat maakt content marketing zo belangrijk?

Gebruik content marketing om je boodschap te laten waarderen en delenAls je marketeers mag geloven, dan is dit tegenwoordig nog de enige vorm van marketing die telt. Maar wat maakt content marketing nu zo belangrijk? Wat kan of moet je er als ondernemer uit het midden en kleinbedrijf (MKB), of als zelfstandige zonder personeel (ZZP) mee? En wat is het verband met social media zoals Twitter, Facebook en LinkedIn?

Het gaat om de inhoud

Even een open deur: content marketing draait om de content, oftewel de inhoud. De opkomst van social media heeft een revolutie ontketend op het wereld wijde web. Was het voorheen zo dat websites informatie aanboden die door bezoekers geconsumeerd werd, tegenwoordig is iedereen in staat om informatie via social media op het web te publiceren. En daarbij werd een nieuw fenomeen geïntroduceerd, namelijk de mogelijkheid je mening te geven en je mening te delen

Informatie waarderen (like) en delen (share)

Op het moment dat bezoekers in staat zijn hun mening over de inhoud van een website te geven wordt de inhoud heel belangrijk. Alleen wanneer bezoekers de inhoud waarderen zullen ze dit willen delen. Dit is de essentie van content marketing: het publiceren van waardevolle inhoud die bezoekers zullen waarderen (like) en delen (share).

Content marketing en social media

Wat betekent dit voor u als ondernemer? Allereerst zult u aandacht moeten besteden aan de inhoud van uw website. Hierbij zijn twee punten van belang: zorg voor content die voor uw doelgroep waardevol is en schrijf deze met uw doelgroep in gedachten. Alleen als uw doelgroep van mening is dat zij iets aan de inhoud hebben en dit hun helpt, zullen zij hun waardering willen uiten en de inhoud met anderen willen delen. Ten tweede zult u er voor moeten zorgen dat bezoekers eenvoudig hun waardering kunnen geven en uw inhoud kunnen delen. Dit doet u door social media, zoals Twitter, Facebook en LinkedIn, in uw website te integreren. Als voorbeeld ziet u op deze website aan de linkerkant de mogelijkheid om ons op social media te volgen en onder aan elke pagina de mogelijkheid deze te waarderen en te delen.

Uw boodschap wijd verspreid door uw bezoekers

Wie gelooft u eerder: de leverancier of een tevreden klant? En kijkt u ook bij het boeken van uw volgende vakantiebestemming eerst naar wat anderen erover vertellen? Dat is het idee achter content marketing. Bezoekers die uw boodschap verspreiden in plaats van dat u het zelf doet. Besteed dus aandacht aan de inhoud van uw webpagina’s en geef bezoekers de mogelijkheid deze te waarderen en te delen.