Nieuws

Blog - 22 november

Hoe optimaliseer je een WordPress website?

Lees meer >>

 

Nieuwsbrief - 4 oktober

Voorbeelden van SEO projecten

Lees meer >>

 

Probeer en download gratis SEO PowerSuite

Volg ons:

     Volg SEO Advies MKB op Pinterest

Nieuwsbrief

Leads genereren met uw website

Leads genereren met uw website door conversie van bezoekersIn een eerder blog getiteld “ik heb mijn website alleen voor informatie” stelde ik al dat veel ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf (MKB) of zelfstandigen zonder personeel (ZZP) niet alles uit hun website halen. Ze verwijzen welliswaar naar hun website als bron van informatie over de producten of diensten die ze bieden, maar verzuimen hun website te optimaliseren en in te richten voor leadgeneratie. Door conversie in te bouwen kunt u bezoekers converteren en leads genereren (leadgeneratie).

Bezoekers trekken via zoekmachine optimalisatie (SEO)

Het is alom bekend dat mensen zich eerst oriënteren op internet, wanneer zij op zoek zijn naar een product of dienst. Met zoekmachine optimalisatie (SEO) optimaliseert u uw website met de trefwoorden waarop u verwacht dat uw doelgroep zoekt. Daarmee komt u goed in zoekresultaten naar voren en trekt u bezoekers naar uw website. Maar zoekmachine optimalisatie alleen is niet genoeg. U wilt ook graag dat bezoekers contact met u opnemen, zodat u de kans krijgt uw product of dienst te verkopen.

Conversiemogelijkheden op uw website

De meest voor de hand liggende en makkelijkste manier om bezoekers te converteren naar leads is uw telefoonnummer en emailadres te vermelden. Daarmee stelt u bezoekers direct in staat contact met u op te nemen. U kunt ook kiezen voor een contactformulier. Hiermee kunt u additionele informatie verlangen zoals adresgegevens, of zelfs gericht vragen stellen. Echter voor deze conversiemogelijkheden geldt wel dat de bezoeker zo ver moet zijn dat zij direct contact met u willen opnemen.

Geregistreerd downloaden van informatie

De meeste bezoekers zullen uw website bezoeken in een oriënterende fase. In deze fase is de kans klein dat zij direct contact met u willen. Ze zijn op zoek naar informatie vóórdat ze een aankoopbeslissing nemen. Bezoekers zijn echter vaak wel bereid om hun gegevens achter te laten in ruil voor waardevolle informatie die hun kan helpen. Dit geeft u additionele conversiemogelijkheden: informatie ter download aan te bieden in ruil voor contactgegevens. Belangrijk is wel dat de informatie die u ter download aanbiedt waardevol is voor uw bezoekers. Dus niet een product-of dienstenbrochure, maar echte een “kennisdocument”.

Leads genereren door conversie van bezoekers

Waardevolle informatie is bijvoorbeeld white papers, case studies en tips & tricks. Omdat dit doorgaans documenten zijn waar anderen iets van kunnen leren, is er doorgaans bereidheid hiervoor contactgegevens achter te laten. Het advies hierbij is wel om al een tipje van de sluier op te lichten, zodat een bezoeker weet wat hij kan verwachten als hij het document download in ruil voor zijn gegevens. Dit kan bijvoorbeeld door een korte inleiding of samenvatting te vermelden. Zo kunt u met geregistreerde downloads bezoekers converteren en leads genereren en zo meer uit uw website halen.