Nieuws

Blog - 21 augustus

One-page website optimaliseren

Lees meer >>

 

Nieuwsbrief - 21 juni

Over CTR, feestdagen en dalingen

Lees meer >>

 

Volg ons:

     Volg SEO Advies MKB op Pinterest

Nieuwsbrief

Waarom eigen, unieke en kwalitatieve content?

Met eigen, unieke en kwalitatieve content valt je website opHet internet is inmiddels onze belangrijkste bron van informatie. Voor Google is het daarom van groot belang dat zij content van goede kwaliteit kan aanbieden aan iedereen die zoekt op internet. Zij stelt daarom eigen, unieke en kwalitatieve content voorop, die de vragen van haar zoekers beantwoordt.

Wat is eigen, unieke en kwalitatieve content?

Op internet is over nagenoeg elk onderwerp een bulk aan informatie te vinden. Maar welke informatie is correct en volledig en beantwoordt de vraag van de zoeker? Google gebruikt in haar algoritmes een aantal criteria om te bepalen welke informatie het meeste van belang is als antwoord op een zoekopdracht. Hierbij richt zij zich op eigen, unieke en kwalitatieve content.

Eigen content

Met “eigen” content wordt content bedoelt die door jou zelf geschreven is. Dus geen duplicate content van anderen. Uiteraard mogen andere informatiebronnen wel aan jouw content ten grondslag liggen, maar je moet er wel je eigen sausje overheen leggen. Het moet jouw eigen verhaal zijn, dat iets toevoegd aan andere informatie over dat onderwerp.

Unieke content

Jouw content moet uniek zijn en nergens anders te lezen zijn. Wederom geen duplicate content, of een verzameling van informatie van andere bronnen zonder extra's. Zodra informatie ook bij andere bestaande bronnen aanwezig is, zal jouw content niet opvallen en laat Google je links liggen. Zodra jouw content uniek is, val je op en kom je in zoekresultaten naar voren.

Kwalitatieve content

Content biedt kwaliteit op het moment dat het iets toevoegt aan bestaande informatie over dat onderwerp. Kwaliteit betekent dus nieuwe informatie, een toevoeging aan informatie, informatie beschenen vanuit een ander licht of andere invalshoek, etcetera. De inhoud van jouw verhaal moet dus van meerwaarde zijn ten opzichte van andere informatiebronnen. Lezers moeten er iets aan hebben en er wijzer van worden.

Zint eer ge begint!

Schrijf dus niet zomaar een artikel, blog of webpagina. Denk eerst goed na voordat je een pen ter hand neemt. Zoek eerst op internet wat er al bekend is over het onderwerp. Zoek vooral naar de vragen die anderen over dit onderwerp hebben en probeer het beantwoorden van die vragen centraal te stellen in jouw content. Houd hierbij ook in je achterhoofd dat zoekopdrachten in de nabije toekomst steeds meer spraakgestuurd en vraaggericht zijn. Stel de vraag dus centraal en beantwoord deze in je content. Schrijf je content altijd vanuit de gedachte van je doelgroep en zorg ervoor dat iemand na het lezen van je artikel wijzer is geworden en dat zijn of haar vraag beantwoord is.

Heb je hulp nodig bij het creëren van eigen, unieke en kwalitatieve content? Laat het ons dan weten.

Guus Weitzel