Nieuws

Blog - 21 augustus

One-page website optimaliseren

Lees meer >>

 

Nieuwsbrief - 21 juni

Over CTR, feestdagen en dalingen

Lees meer >>

 

Volg ons:

     Volg SEO Advies MKB op Pinterest

Nieuwsbrief

Je website goed vindbaar in 2015

In 2014 zijn de spelregels rondom de vindbaarheid van websites flink veranderd. Updates van Google zoekalgoritmes en het meetellen van beveiligingsaspecten hebben ervoor gezorgd dat traditionele SEO technieken niet altijd meer het gewenste resultaat opleveren. Wat maakt je website goed vindbaar in 2015? We lichten toe waar je in 2015 op moet letten en je energie in moet stoppen.

zorg dat je website vindbaar is met goede on-page seo

1. Zorg dat je website vindbaar is

Wat er ook veranderd is, één aspect blijft buiten kijf: zorg dat je website vindbaar is, zowel voor zoekmachines als voor bezoekers. De belangrijkste regel hiervoor is dat je eigen, unieke en kwalitatieve content publiceert en dat je ervoor zorgt dat het onderwerp duidelijk in alle SEO elementen naar voren komt. Zorg er verder voor dat je belangrijkste pagina’s direct bereikbaar zijn vanaf de home page en dat je website een duidelijke en logische (menu)structuur heeft. Ondersteun de navigatie op je website ook met breadcrums, een zoekoptie en een zoekmachine vriendelijke sitemap. 

Publiceer eigen, unieke en kwalitatieve content op je website

2. Eigen, unieke en kwalitatieve content

Zoekmachines waarderen eigen, unieke en kwalitatieve content. Het Panda algoritme van Google is erop gericht gekopieerde of slechte content buiten beschouwing te laten. Besteed dus aandacht aan de content die je schrijft en publiceert, en zorg ervoor dat de boodschap zich op een juiste manier richt op je doelgroep. Schrijven vanuit je deskundigheid of vakgebied met je doelgroep in het achterhoofd, levert meestal het juiste resultaat. 

Alleen relevante en kwalitatieve links dragen bij aan betere vindbaarheid

3. Alleen relevante en kwalitatieve links

Vroeger was zoveel mogelijk links leggen een belangrijke SEO techniek. Tegenwoordig zijn alleen relevante en kwalitatieve links van waarde. Zorg dus voor alleen relevante verwijzingen van en naar jouw website die van toegevoegde waarde zijn. Voorkom willekeurige links die geen logische relatie hebben met het onderwerp van jouw website. Kwaliteit gaat dus voor kwantiteit. 

Zorg dat je website mobile friendly is

4. Zorg voor optimale gebruiksvriendelijkheid

De gebruiksvriendelijkheid van je website wordt steeds bepalender. Zorg er om te beginnen voor dat je website snel en makkelijk laadt, bijvoorbeeld door images (foto’s) klein te houden. Bied je de mogelijkheid aan bezoekers om iets te bestellen of hun gegevens achter te laten, zorg dan voor een beveiligde website met HTTPS. Inmiddels zoeken meer mensen met hun mobiele telefoon of tablet op internet dan met hun desktop PC. Zorg er daarom voor dat je website responsive en mobile-friendly is en goed voor de dag komt op een kleiner scherm van een mobiele telefoon of tablet. 

Zet social media in om beter vindbaar te zijn

5. Zet social media in

Aanwezigheid op social media kanalen wordt door zoekmachines erg gewaardeerd. Hieruit kunnen ze afleiden hoe populair je website daadwerkelijk is. Daarnaast levert dit extra bezoekers op en waardering van mensen die je website of artikelen liken en delen. Als je ondernemer bent, onderzoek dan welke social media kanalen relevant voor je zijn en je kunnen helpen je bekendheid en klantenkring te vergroten. Zorg er ook voor dat social media goed is geïntegreerd in je website, zodat bezoeker snel en makkelijk pagina’s kunnen liken en delen. 

Heb je hulp of advies nodig bij het verbeteren van de vindbaarheid van je website in 2015, neem dan contact op. Twijfel je aan de vindbaarheid van je website, vraag dan gratis onze professionele SEO scan aan.