Nieuws

Blog - 21 augustus

One-page website optimaliseren

Lees meer >>

 

Nieuwsbrief - 21 juni

Over CTR, feestdagen en dalingen

Lees meer >>

 

Volg ons:

     Volg SEO Advies MKB op Pinterest

Nieuwsbrief

Meer bezoekers en aandacht door artikel marketing

Artikel marketing geeft meer bezoekers en aandachtWie een website heeft wil ook bezoekers. Naast het optimaliseren van een website voor zoekmachines (SEO), speelt linkbuilding een grote rol. Door links te krijgen vanuit andere websites krijgt u meer bezoekers. De kunst is er hierbij voor te zorgen dat u waardevolle bezoekers op uw website krijgt. Bezoekers die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in uw product of dienst. Artikel marketing helpt hierbij. Door het publiceren van artikellen met waardevolle informatie trekt u bezoekers die zorgen dat uw boodschap verder verspreid wordt.

Wat is artikel marketing?

Bij artikel marketing draait het om het publiceren en verspreiden van artikelen. Deze artikelen bevatten voorts verwijzingen naar uw website, waarmee u meer bezoekers trekt. Daarbij is het van groot belang dat het artikel waardevolle inhoud bevat, die een lezer waardeert en aanzet uw website te bezoeken. Artikel marketing hangt daarmee nauw samen met content marketing: het publiceren van waardevolle inhoud.

Persberichten schrijven en publiceren

Voor ondernemers is het interessant persberichten te publiceren. Op internet zijn volop sites te vinden waarop u (gratis) persberichten kunt plaatsen. Bijvoorbeeld bij de introductie van een nieuw product of een nieuwe dienst. Bij het binnenhalen van een nieuwe klant of order. Of bij het succesvol afronden van een project. Persberichten stellen u in staat te vertellen over uw berijf, product, dienst of aanpak. Uw potentiële klanten hechten hierbij vooral waarde aan uw kennis, ervaring en referenties. Wanneer zij de inhoud waardevol vinden, zullen ze bereid zijn uw website te bezoeken en uw artikel verder te verspreiden.

Bloggen en reageren op blogs

Een andere vorm van artikel marketing is bloggen. Bloggen wordt vaak gebruikt om over kennis en ervaring te publiceren. Heeft u relevante kennis en ervaring die u met anderen kunt en wilt delen, denk er dan eens over zelf een blog te beginnen. Let wel, bloggen vereist dat u met enige regelmaat een nieuw artikel publiceert, anders zijn bezoekers snel op u uitgekeken. Naast zelf bloggen kunt u ook reageren op blogs van anderen. Reageer daarbij wel inhoudelijk en vanuit kennis van zaken.

Verspreiding via social media

Als u een artikel heeft geschreven zorg er dan voor dat u het artikel via uw eigen social media kanalen verspreid. Zorg er daarnaast voor dat lezers het artikel ook via hun social media kanalen verder kunnen verspreiden. Dit doet u door social media te integreren in uw website, zodat bezoekers uw artikelen eenvoudig kunnen delen (share) en waarderen (like).