Nieuws

Blog - 21 augustus

One-page website optimaliseren

Lees meer >>

 

Nieuwsbrief - 21 juni

Over CTR, feestdagen en dalingen

Lees meer >>

 

Volg ons:

     Volg SEO Advies MKB op Pinterest

Nieuwsbrief

Wat is jouw elevator pitch?

Stel je voor: je stapt in een lift en met jou stapt je grootste prospect in. Voordat hij uitstapt heb je 30 seconde de tijd om te vertellen wie je bent, wat je doet en wat je te bieden hebt. 30 Seconde om hem te overtuigen waarom hij uitgerekend met jou zaken moet doen. Dit noemen we een elevator pitch. Kort, bondig en krachtig uitleggen wie je bent, wat je doet en wat je te bieden hebt. Een elevator pitch is niet alleen belangrijk voor een gesprek, maar ook voor zoekmachine optimalisatie (SEO).

Wie je bent, wat je doet, wat je biedt

Je elevator pitch is belangrijk bij zoekmachine optimalisatie of SEOVoor een ondernemer is de elevator pitch belangrijker dan vaak gedacht wordt. De elevator pitch is niet alleen belangrijk voor een commercieel gesprek, maar ook  voor marketing boodschappen, zoals bedrijfsomschrijvingen, brochures en website teksten. Immers, de wereld gaat steeds sneller. We hebben te maken met een informatie “overkill” en mensen hebben en nemen veel minder tijd om informatie verwerken. Informatie moet dus kort, bondig en krachtig zijn en direct vertellen wie je bent, wat je doet en wat je te bieden hebt.

Goed gevonden worden op je marketing boodschap

Kijk maar eens naar zoekresultaten in Google of Bing. Hoe vaak zie je niet dat een zoekresultaat een nietszeggende titel heeft (bijv. Home) en geen of een vage omschrijving. De titel van je website moet direct vertellen wie je bent (bijv. Bedrijfsnaam) en wat je doet (kernactiviteit van je bedrijf). Vervolgens licht je dit verder toe in de omschrijving, waarbij je in een of twee regels nader beschrijft wat je te bieden hebt (je elevator pitch). Voorbeeld:

Fietsenhandel Janssen | Verkoop en verhuur van fietsen

Fietsenhandel Janssen is gespecialiseerd in de verkoop en verhuur van gewone en electrische fietsen.

Tevens inkoop en verkoop van tweedehands fietsen.

Dit voorbeeld vertelt direct wie men is (fietsenhandel Janssen), wat men doet (verkoop en verhuur van fietsen) en wat men te bieden heeft (fietsen, electrische fietsen, tweedehands fietsen, verkoop, verhuur en inkoop). Zo maak je iemand in 30 seconde geheel duidelijk wie je bent, wat je doet en wat je te bieden hebt.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) op basis van je elevator pitch

Als je nog geen elevator pitch hebt, dan adviseer ik je daar eens goed en rustig voor te gaan zitten. Heb je al wel een elevator pitch, kijk dan of deze goed in je website en overige markting boodschappen naar voren komt. Zorg ervoor dat je je elevator pitch voor zoekmachine optimalisatie (SEO) gebruikt. Immers, in je elevator pitch schuilt jouw marketing boodschap en hierop wil je ook op internet gevonden worden. Goede zoekmachine optimalisatie of SEO begint met je marketing boodschap en elevator pitch. Denk goed na over je boodschap, je doelgroep, bepaal je keywords en maak je elevator pitch. Optimaliseer daarmee je website en je zult zien dat je goed gevonden wordt.