Nieuws

Blog - 21 augustus

One-page website optimaliseren

Lees meer >>

 

Nieuwsbrief - 21 juni

Over CTR, feestdagen en dalingen

Lees meer >>

 

Volg ons:

     Volg SEO Advies MKB op Pinterest

Nieuwsbrief

To be or not to be: vinden of gevonden worden

Zou Shakespear bij het schrijven van Hamlet geweten hebben hoeveel impact de woorden “To be or not to be” zouden hebben? To be or not to be: zijn of niet zijn, leven of dood, afwachten of initiatief nemen. Een motto dat vandaag de dag nog even actueel is als in de tijd van Shakespear zelf. En het motto is van toepassing op alles, zelfs op internet. To be or not to be: vinden of gevonden worden.

Zoekt en gij zult vinden!

Vinden of gevonden wordenU bent ondernemer uit het midden- en kleinbedrijf (MKB) of zelfstandige zonder personeel (ZZP) en uiteraard heeft u een website. Stelt u zich dan eens de volgende vraag: wilt u vinden of gevonden worden? Laten we eens beginnen met vinden. Natuurlijk gaat u vinden, immers van alle kanten wordt u geleerd dat u niet op uw luie stoel moet blijven zitten in afwachting van potentiële klanten. Die zullen niet vanzelf komen. U zult er actief achteraan moeten. Het UWV leert startende ondernemers (MKB en ZZP) al dat zij tenminste één acquisitie activiteit per dag moeten hebben. Anders zal het niet lukken. Dus actief zoeken naar potentiële klanten doet u uiteraard.

Gevonden worden door wie u nog niet kent

En hoe zit het dan met gevonden worden? Is de vijver waarin u vist naar potentiële klanten groot genoeg? Of zou u het wel prettig vinden als potentiële klanten zich zo nu en dan ook eens via uw website aanmelden? Een gek die hier nee zegt. Maar gebeurt dat ook? U heeft die website. Daarop staat ongetwijfeld bedrijfsinformatie en een contactformulier. Krijgt u (genoeg) telefoontjes of emailtjes van nieuwe potentiële klanten? Of wordt u niet gevonden? Dat laatste is een gemiste kans. Veel ondernemers uit het MKB of ZZP hebben een prachtige website, dus het is zonde als u niet gevonden wordt. Waarom zou u een website alleen voor informatie hebben? Waarom niet direct optimaliseren op de voor u belangrijke keywords zodat ook potentiële klanten die u nu nog niet kent u weten te vinden. Zij vinden en u wordt gevonden. Dus ja, gevonden worden is zeker zo belangrijk.

Gevonden worden door zoekmachine optimalisatie (SEO)

Met zoekmachine optimalisatie of search engine optimization (SEO) wordt zoekmachines zoals Google en Bing duidelijk gemaakt waar een website over gaat. Dit gebeurt door op de juiste manier keywords over het onderwerp op elke webpagina terug te laten komen en door zoveel als mogelijk waardevolle verwijzingen (links) vanuit andere websites te verkrijgen. Dit laatste wordt tegenwoordig sterk beïnvloed door social media als Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ en YouTube waarmee bezoekers waardevolle en relevante informatie kunnen waarderen (“like”) en delen (“share”). Door zoekmachine optimalisatie (SEO) komt uw website beter naar voren in zoekresultaten bij Google en Bing, zodat uw producten en diensten beter gevonden worden.